Vinstdragning och Ölprovning

Välkomna till Medlemslotteriet lördagen 12 november kl.16 samt Ölprovning kl.18 (anmälan/betalning krävs)
Som medlem i föreningen har du chans att vinna ett konstverk. Nytt för i år är att vi också kommet att lotta ut en ”Närvarovinst”. Du drar en lott i entrén, när du kommer. Vinsten är ett vackert keramiskt verk, av Jeanette Wallgren, som ställde ut tidigare i höst på galleriet. Den vinsten får du direkt att ta med hem.
Medlemslotteriet består i år av 15 vinnare, som får välja på 18 vinster ur konstlagret till ett värde av ca. 50.000 kr. Dessa finns presenterade på galleriet i caférummet. Du kan också se en samlad information och bilder på konstverken på hemsidan.
Har du inte möjlighet att närvara vid dragningen, se hemsidan www.tranasbygdenskonstforening.se Där kan du göra dina val bland vinsterna, som du sedan skickar in till föreningen via e-post: info@tranasbygdenskonstforening.se eller lämnar in till galleriet.
Vinnarna kommer att kontaktas veckan efter dragningen och utlämning av vinsterna sker måndagen 21.11 och tisdagen 22.11 kl.15-19
Vill du se årets vinster i medlemslotteriet? Klicka här>>

Direkt efter detta genomför vi också två mindre lotterier för konstvärdarna, som har arbetat under åren 2018-2021, samt cafégruppen som har arbetat 2019-2022. Det blir fina vinster att glädja sig åt.
Vi hoppas också kunna bjuda på ett kulturinslag från Kulturskolan.

Årets utlottningar avslutas kl.18 med en öl provning. Gunnar Emanuelsson från NÄÄS gårdsbryggeri, tillika vice ordförande i föreningen, låter oss prova öl och tar oss på ett kunnigt sätt genom öl världen. Till ölen serveras en ost och charktallrik.
Max.antal personer: 30 st. (medlemmar ges företräde)
Meddela ev. allergier. Vegetariskt alternativ finns.
Varmt välkomna till en trevlig och värmande lördagseftermiddag!

Lokal: Piratenhuset, Storgatan 48
Anmälan och betalning senast måndag 7 november till:
melin.catarina@gmail.com / tel 070 36 13 922

Avgift 140:-/person betalas med Swish 1230252171 eller Bg 5707-30