Konstresa Höganäs – Halmstad

Möt våren på nordvästra Skånes konstrunda och Halmstadsgruppen på Mjellby konstmuséum!

Välkommen till Tranåsbygdens Konstförenings tvådagarsresa i vår.
Resan börjar i nordvästra Skåne i Höganäs, känt för sin dåtida och nutida keramikkonst. Efter övernattning i charmiga Båstad åker vi norrut till höjdpunkten Halmstadgruppens permanenta utställning på Mjellby konstmuséum. Det blir som vanligt ett varierat program med konst, natur, kultur och matupplevelser. Vi besöker ett antal utvalda konstnärer i nordvästra Skånes konstrunda och en i Halland.

Fredagen den 21 april – lördagen den 22 april 2017
Buss avgår från Parkhallen i Tranås kl. 06.15. Efter förmiddagsfika på Vandalorums café, Värnamo, fortsätter vi med guidad tur på Höganäs Muséum och konsthall. Lunch serveras i Höganäs Saluhall och i samma byggnad får vi information om gammal och ny tillverkning av saltglaserad keramik i Magasin 36. Efter lunch väntar konstnärsbesök och eftermiddagskaffe på klassiska Flickorna Lundgren på Skäret, med bl. a. Gustav VI Adolfs favoriter vaniljhjärtan. Efter ytterligare konstnärsbesök på väg mot Båstad checkar vi in på Pensionat Enehall. Kvällens tvårätters meny blir på Norrvikens Trädgårdar, Orangeriet.

Efter en rejäl frukost väntar ett antal konstnärsbesök i en förhoppningsvis vårfager Båstadstrakt och i Veinge i Halland. Lunchen blir en lördagsbuffé på Heagårds Skafferi, nära Mjellby Konstmuseum. På muséet blir vi guidade om Halmstadgruppens konstnärer. Där finns möjlighet att köpa fika. Bussfärden hem går via Heberg nära Falkenberg och Laxbutiken för en kvällsmåltid och möjlighet att inhandla lite gott med hem!

Antalet deltagare är begränsat. Anmälan är bindande. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar som vi inte råder över.

Anmälan ska göras till Konstföreningen via e-post, info@tranasbygdenskonstforening.se, och vara föreningen tillhanda senast 1 mars 2017.

Pris per person: Medlem 2 450 kr och ej medlem 2 750 kr. För enkelrum tillkommer 300 kr. Alla är välkomna, men medlemmar har företräde. Obs! Betala inte in något innan bekräftelse kommit till Dig för resan.

I resan ingår bussen, fm-kaffe 1:a dagen, entré och guidning på Höganäs Museum, lunch, em-kaffe på Flickorna Lundgrens, 2-rätters middag på Norrvikens Trädgårdar, övernattning med frukost i Båstad, buffélunch 2:a dagen, entré och guidning på Mjellby Konstmuseum samt måltid på Laxbutiken.

Välkommen önskar Resegruppen!
Kontaktpersoner: Christer Walfridsson 073-0410048,  Lena Thorblad  073-0486015