Maria Bergqvist

Jobbar som marknadschef på Infosoc Rättsdata AB samt är konstnär och illustratör verksam i Tranås. Att teckna och måla har alltid funnits med som en viktig del hela livet. Illustrationsstudier på Berghs i Stockholm 2018 var en utvecklande resa. Mycket inspiration hämtas i djur- och växtriket med dess färger och former samt omgivningen i
hemstaden. Ofta kan motiv och mönster hamna på inredningsdetaljer såsom kuddar, handdukar och brickor mm. Tekniken som används är främst akvarell.

Medlem i Höglandets Konstronda och Tranåsbygdens konstförening. Illustrerat barnbok samt utfört illustrationsuppdrag för bland annat Tranås kommun, Tranås Bostäder, Tranås United och Tranås Cementvarufabrik. Utöver illustrationsuppdrag har jag haft konstutställningar i Tranås med omnejd samt Norrköping.

www.mariabergqvist.com

Maria Bergqvist